Míg tavaly még 4,7 százalékos nyereséget termelt a németországi Volkswagen konszern, addig 2023 első kilenc hónapjában 3,4 %-ra apadt a kvóta. Magyarán januártól október küszöbéig minden 100 €urónyi bevételből, 3 € 40 Cent haszon maradt a VW AG „zsebében”. Az exportorientált NSZK szinte valamennyi gazdasági ágát sújtja a külföldi kereslet csökkenése: különösen igaz ez a járműiparra. Több milliárdos takarékosság szellemében most meghatározatlan időre munkaerő felvételi stopot hírdetett a világhírű autós cég.
Németország két tartományában (Niedersachsen és Hessen) féltucat gyárat érint az intézkedés. Az álláshírdetésekben nem bukkannak fel egy ideig a Volkswagen AG telephelyei. A wolfsburgi központ mellett, Hannover, Braunschweig, Salzgitter, Emden és Kassel sem vesz fel új embereket. A nyereségfokozás másik módja, hogy – az ázsiai és kínai konkurenciára reagálva – (késve?) 2025-től több, eddiginél jutányosabb elektromos négykerekűvel mutatkozik be a hitleri korszakban alapított járművállalat, melynek világszerte bő 600 ezer dolgozója van.