Tavasszal kiderül, hogy az esélyes Alfa Romeo Junior, Audi Q6 e-tron, BMW X2/iX2, BYD Seal U, Citroën C3/e modellek közül melyik lesz az Év autója az öreg kontinensen. Érdemes egy pillantást vetni a világ legjobb négykerekűire is! Tavaly a Kia EV9 lett a World Car of the Year verseny bajnoka. A bő öt méteres koreai batár persze 2025-ben nem lesz tömegjárgány. Ám ki emlékszik már arra, hogy 2010-ben a VW Golf „öccse”, a Polo ötödik nemzedéke dobogtatta meg a szakírók szívét.
A következő esztendőben a világ legjobb autójának a Nissan Leafot választották. A villanyos japán verda ma is ritka látvány az európai utakon. Több fut viszont 2012 Volkswagen sztárjából, a picinyke Upból és a hetedik generációs Golfból {2013}. A hasonló méretű Audi A3-asnak kedvezett aztán a szerencse, míg egy évtizede a C-osztálybeli csillagos modell lett a befutó a nemzetközi viadalban. Furcsa módon az egykoron oly’ divatos Mercikért sem az EU-ban, sem az USA-ban nem tolonganak már a vevők. S az ázsiai piacon is megcsappant az érdeklődés a német márkák iránt.