2024. október 19. (szombat) 23:38

Youngtimer kedvenc: Giardinetta

Alfaromeo 33

Naná, hogy az 50-es és 70-es évek között – hazánkban is! – sikeres olasz autóipar kemény kísérletet tett berobbanni a nyugatnémet Volkswagen Golf kategóriájába. Az 1983-ban debütált Alfa 33 nem volt csúnya masina. Főleg a Giardinetta névre keresztelt, sportos kombi verzió előzte meg a korát.
Európa útjain, a Fiat 500-ast leszámítva 2022 elején egyre ritkábban látni itáliai modelleket. Más volt a helyzet a 20. század végefelé, midőn az Alfasud szériát felváltotta az Alfa Romeo 33. A kocka fazonú, ferdehátú limuzint 1984-től kombi verzióban is piacra dobták. Természetes, hogy az olasz autóipar is kísérletet tett berobbanni a nyugatnémet VW Golf/Opel Kadett kategóriájába. Az 1983-ban debütált Alfa 33 nem volt ronda verda a maga idejében. Különösen a Giardinetta névre keresztelt, sportos kombi verzió előzte meg a korát.

Az alig négy méteres kocsi a nagyvárosi forgalomban és a sztrádán egyaránt ügyesen mozgott. Az 1,3 és 1,7 liter közötti benzines típusok mellett a takarékos, 1,8 lityis dízel is népszerű volt – főleg Dél-Európában. Az Ermanno Cressoni tervezte négykerekű 1990-ben kapott új kasznit. A még guruló Alfa Romeo 33 youngtimerek főleg a második nemzedék dédelgetett darabjai. A limuzinokból közel 887 ezer darab készült. A gyűjtők körében a ritkább, alig 122 példányban gyártott kombik különösen nagy tiszteletnek örvendenek.

Kapcsolódó
Még több autó…