A magyar forradalom idején bemutatott szovjet teherkocsi prototípusa V8-as erőforrással igazi sztár lett a világ legnagyobb területű államában {CCCP}. De a hatvanas évektől exportra szintén ment rengeteg ilyen strapabíró, seregnyi felszereltséggel gyártott modell. Hazánkban is komoly riválist kaptak a belföldi, csinos Csepelek, illetve a korszerű keletnémet IFA-k. A Szibériától Egyiptomig népszerű ZIL-130-as sorozatból – különböző variációkban és tengelytávval – 1994-ig közel 3,4 millió készült. Moszkvában anno 32 esztendő után zárt be az üzem.
Persze a „szocialista” magánvállalkozók is beleszerettek e veterán verdákba! Az oldtimer találkozókon a keleti blokk teherautói, mikrobuszai, terepjárói éppúgy ünnepelt kedvencek, mint a megunhatatlan, elnyűhetetlen Porsche traktorok, platós Roburok, netán szirénás Barkasok, hogy a Skoda kukás kocsijairól, villamosairól se feledkezzünk meg ezen kurta cikkben. A hadijárgányokra is specializálódott gyűjtők nagy gondja, hogy ezen méretes modellek helyigénye, garízsirozása problémás lehet. S tartósan nem szívesen látott közlekedési eszközei a közterületnek, hiszen több személyautó placcát „veszik el”.