Frászt kapnak a környezetvédők, hogy tartósan tombol-rombol az SUV divat. A parkolóhely hiányos európai nagyvárosokban is milliók közlekednek 2 tonnás verdákkal. Az 5-7 személyes „szabadidős” modellekben jobbára csak a sofőr utazik, ritkábban az anyósülésen egy fővel – nem a mamival! Pedig milyen kafa kisebb kocsik is voltak-vannak… Hatvahat esztendeje jelentek meg az angol utakon a city dzsungelben otthonosan mozgó, kétajtós, jobb kormányos Minik első példányai. Később a „balos” öreg kontinens is meghódították ezek a praktikus modellek. Hazánkban akkoriban más típusok hódítottak! De akinek a fészerében egy 70-es-80-as évekbeli, delfinszürke Trabi, avagy 126-os Kispolski szunnyad {netán narancssárga színben!} az jól teszi, ha kivár az eladással 2025 tavaszáig. Amikor sejthetően újfent megdrágulnak az oldtimerek. {Szerény banki kamatnál egy Wartburg sem rossz befektetés.}
De lássuk a karcsúbb kocsik mezőnyét! A Kádár-korszakban kinek a Trabant, a Zaporozsec, kinek a Fiat 500-as jelentette ifjúsága kedvenc kisautóját. {Én ez utóbbi, vászontetős, piros, torinói típussal suhantam Pest és Balaton között, max. 95 km/h-s tempóval…} Ám nálunk szép számmal akadtak olyanok is, akik csak a nyugati limuzinokért lelkesedtek, noha egy éjfekete, négyajtós Volgának is megvolt a maga (diszkrét) varázsa a szocializmusban – a börtön, a Balcsi, netán Bécs felé suhanva!