A GreenGo nyomul. Miközben a kormány sosem törődött a magyar levegővel, inkább büntetéseket fizet Brüsszelnek, s az ellenzék sem hallatja a hangját. A Greengo kampányt indít. Ám azt ők sem tudják pontosan hányan halnak meg évente azért, mert a magyar városok többsége súlyosan szennyezett.
Kipufogógáz, szmog, porfelhők – ez Budapest levegője. A Blaha Lujza téren vagy a Széll Kálmán téren ácsorogva, a buszunkra várva egy különös már-már elfeledett illat csapja meg az orrunkat. Fák, bokrok és frissen vágott fű illata – mintha egy kis zöld sziget közepén állnánk a főváros forgatagában. De hogy lehetséges ez? Honnan jön ez a meglepő frissesség? Ha körbenézünk, könnyen megkaphatjuk a választ: a GreenGo új citylight posztereiből.
„Az elektromos autómegosztás népszerűsítésével, a rutinszerű autózás megváltoztatásával egy tisztább levegőjű, kevésbé zajos, élhetőbb Budapestet teremthetünk” – mondja Agárdi-Horváth Zsófia, a 100%-ban elektromos flottával rendelkező carsharing szolgáltató, a GreenGo marketingvezetője, aki a csapatával úgy döntött, hogy felhívja a figyelmet a fenntartható autózásra és a levegő tisztaságának fontosságára. „Lehunytuk a szemünket, és elképzeltük, hogy milyen lenne egy tiszta levegőjű, légszennyezés nélküli város illata. Hogyan éreznénk magunkat, ha a mindennapjainkon, a főváros utcáin sétálva friss levegőt szippanthatnánk be. A frissen vágott fű, a virágzó fák és a tavaszi friss levegő illatát megidézve alkottuk meg azt az illatot, amely számunkra egy tisztább, zöldebb és kevésbé szennyezett levegőjű Budapestet szimbolizál.”
A kampány előkészítéseként levegőminőség-szenzorokkal felszerelt elektromos autókkal térképezték fel Budapest legszennyezettebb pontjait. A mérések alapján a Blaha Lujza tér és a Széll Kálmán tér bizonyult a legszennyezettebbnek, ezeken a forgalmas helyszíneken mutatkozott a legégetőbbnek a tisztább levegő iránti igény.
