Az üzemanyagárak emelkedése és a munkaerőhiány felverte a repülőjegyek árait. Ez alól még a fapados járatok sem bizonyultak kivételnek. A Népszavának nyilatkozó szakértő szerint az elmúlt években végbement repülőjegy-áremelkedés visszavezethető a Covid-járványra, és az azzal járó leállásra. Jelenleg a légi közlekedés a 2019-es szint kapacitásának 75 százalékán teljesít, és az ágazat szereplői abban reménykednek, hogy ez egyenletesen javul, ám a feltételek nem adottak, mert a covid miatt a társaságok leépítették a személyzet felét.
Bakó Balázs, a Magyar Utazási Irodák Szövetségének (MUISZ) szóvivője elmondta, hogy a kerozin árának folyamatos emelkedése, illetve az is árfelhajtó hatással bír, hogy még mindig sok munkavállaló hiányzik a repülőterekről. A földi kiszolgálószemélyzet hiánya mellett továbbra is sok az üres álláshely a légi személyzet esetében is.
A világjárvány miatt tömegesen küldték el alkalmazottaikat a repülőtér-üzemeltetők és a légitársaságok és az elbocsátottak közül sokan más szakmákban helyezkedtek el. Hiába telt el azóta két év, nem sikerült pótolni a személyzetet.