Németországban a három Ford autóüzemnek 2018-ban még 20 ezer foglalkoztatottja volt. Napjainkra ez a szám 17 ezer alá zuhant. A kölni Európa Központban 11,5 ezren dolgoznak, köztük rengeteg jól fizetett felsővezető, menedzser és mérnök. Saarlouisban Aachenben további, mintegy 5 ezer melós szerel össze gépkocsikat. Az elektromos modellek állami támogatásának beszüntetése – a rogyadozó berlini kormány részéről – elvette a kedvét a vevőknek a környezetbarát{abb} és drágább típusoktól. S éppen ebbe az új technikába ölt bele milliárdokat a Ford konszern, valamint a rivális VW AG és más legendás cégek…
Az NSZK legnagyobb ágazati szakszervezete, a fémipari IG Metall attól tart, hogy 2027-ig az öreg kontinensen 4 ezer fős leépítési hullám várható a Fordnál. Ebből közel 3 ezer álláshely éppen az amerikai cég európai főbázisán, Németországban van. Az EU legnépesebb tagállamában idén értékesített vadiúj verdák mezőnyében – a gondok ellenére – a Volkswagen a sztár. A félévszázada bemutatott Golf család nyolcadik nemzedéke hibrid és villanyos változatban is népszerű. Szintén dobogós a VW T-Rock és a Tiguan. A belföldi vevők visszaszerettek a Mercikbe, BMW-kbe, Audikba is, noha ezek ára jobbára 40 ezer €uró felett van. A jutányosabb szegmensben a cseh Škoda és a román Dacia a bajnok. A germán eladási toplistán 2024-ben Ford modellekkel nem találkozni!