A múlt héten derült ki, hogy lépett a kormány a Budapest Airport régóta rebesgetett visszavásárlása ügyében: vételi ajánlatot tett. A tulajdonos később ezt meg is erősítette a hvg.hu-nak. Korábban arról szóltak a hírek, hogy a kormány 4 milliárd eurót ajánlott a repülőtérért, később egy megemelt, 4,4 milliárdos árról is hallani lehetett. A Portfolio a múlt héten úgy kalkulált, hogy 4,5-4,6 milliárd lehet az ár.
A Bloomberg most azt írja, hogy a Budapest Airport felvásárlása 4 milliárd eurós (közel 1540 millliárd forintos) tranzakció lehet.
A magyar állam egy állami irányítású befektetési társaságon keresztül 51 százalékos tulajdonrészt szerezhet, a maradék 49 százalékot egy reptér üzemeltető cég birtokolná.
A felvásárlás finanszírozása tovább növeli a deficitet, minden bizonnyal ezzel volt összefüggésben az Államadósság Kezelő Központ hétfői bejelentése: az eredeti 3409 milliárd forintról 4113 milliárd forintra emelte a központi költségvetés finanszírozási igényét a kormány.
Továbbra sem tudjuk, hogy ilyen költségvetési hiány mellett miért erőlteti a reptér megvásárlását a kormány. Több. szakértő felvetette, hogy esetleg a jövendő kisebbségi, 49 százalékos tulajdonos állna a háttérben, s a magyar állam csak stróman lenne. Hármat lehet találgatni, kire gondolnak a szakértők. Természetesen Kínára, amely egyre inkább Magyarországra tekint uniós hadállásként.