„Ezt is megéltük! A Déli körvasút kivitelezője, a V-Híd Zrt. megzsarolta a projekt megrendelőjét, a magyar államot!”– írja Lázár János építési és közlekedési miniszter a Facebookon, ami azért érdekes, mert a V-Híd Zrt. Mészáros Lőrinc cége. Amire maga Lázár is utal, amikor azt írja: „Nincs az a vállalkozó, se kicsi, se nagy, se jó vagy még jobb kapcsolatokkal rendelkező, aki ennek az ígéretnek a megszegésére bírhatja a kormányt.”
Lázár meglehetősen egyértelműen fogalmaz, de azt nem tudhatjuk, hogy ez mennyire reklám sz9öveg és mennyire őszinte, hiszen Orbán barátja védett személy, ilyenkor az állam érdekei, mint tudjuk, nem sokat számítanak.
„Déli körvasút, 337 milliárd forintból megvalósuló fejlesztése egyszerre európai, országos, fővárosi és nemzetgazdasági érdek. Ferencváros és Kelenföld állomások között megújul és bővül a vasúti pálya, új Duna-híd létesül – ez Magyarország keleti és nyugati fele közötti legfontosabb vasúti kapcsolat. Azonban ez a stratégiai beruházás sem épülhet úgy, hogy közben ellehetetleníti a környéken élők életét. Az ott élők nyugalma ugyanis emberi jog, amit azonban semmibe akar venni a kivitelező. A helyiek korábban azt kérték tőlem és én arra tettem ígéretet, hogy az éjszaka és hétvégén nem zúgnak majd a gépek, tilos lesz a munka. Nem a magam nevében: a kormány, a magyar állam nevében adtam a szavamat.Márpedig a V-Híd most azzal fenyegetőzik, hogy figyelmen kívül hagyja ezt a megállapodást, önkényesen visszatér a hétvégi és éjszakai munkavégzéshez, szembe megy a kormánnyal, mint megrendelővel. Szerinte a szerződés alapján ehhez joga van, különben nem tud határidőre teljesíteni. Csakhogy a kivitelező nem az ott élők nyugalma érdekében hozott korlátozások miatt van csúszásban, hanem a saját hibájából. Tetszettek volna gyorsabban, olcsóbban és jobban dolgozni! A Déli körvasút megépül! A hétvégi és éjszakai munkavégzés tilalma megmarad! A kivitelező V-Hídnak pedig azt ajánlom, hogy a jövőbeli sikeres együttműködés reményében, jól gondolja meg, hogy valóban perrel fenyegetni és zsarolni kívánja-e a megrendelőt. Azt a magyar államot, amely csak a tavalyi évben annyi vasútépítési munkával bízta meg, amelyből 59 milliárd forintos rekord profitra tehetett szert, amelyet osztalékként az utolsó forintig, ki is vettek a cégből.”