2024. szeptember 08. (vasárnap) 03:25

Mégis Szegeden épül fel a kínai autógyár

Bár eddig bőszen tagadták, többek között Szijjártó Péter külügyminiszter is, hogy a kínai BYD autógyár Szegedre jön, pedig a hatalmas területet már előkészítették, s Orbán Viktor legutóbbi kínai útján látogatást tett a BYD pekingi gyárában. Lázár János persze megelőzte a hivatalos bejelentést, s egyúttal megint rendesen cikizte a vásárhelyi polgármestert.

A magyar gazdaságtörténet egyik legnagyobb beruházása érkezhet Szegedre a BYD kínai elektromosautó-gyártó révén
– mondta Lázár János a hódmezővásárhelyi rádió műsorában csütörtökön. Az építési és közlekedési miniszter szerint Makó és Szeged is „hatalmasat dobbanthat” 2024-ben és az azt követő években, Hódmezővásárhely viszont eljelentéktelenedhet a két város között. A kormánypárti Promenad24 szemléje szerint Lázár azt mondta:

Amilyen utat a vásárhelyiek 2019-ben maguknak választottak, az járhatatlan, az a sors pedig élhetetlen. Ez teljes zsákutca, ami Hódmezővásárhelyen van, és nem is visz sehová.A hódmezővásárhelyi illetőségű miniszter ezzel arra utalt, hogy a legutóbbi önkormányzati választáson az ellenzéki Márki-Zay Pétert választották polgármesternek, és a Fidesz a 15 tagú közgyűlésbe is mindössze 5 képviselőt tudott bejuttatni.

A miniszter arról is beszélt, hogy Makóra egy nagy kínai gyár települ, amely jövő decemberben már gyártani akar. Az ottani Continental gumigyárról azt mondta, hogy az „az ország egyik legrosszabb munkaadója”, amely „egészen elképesztő körülmények közé taszítja a makói dolgozókat”, így gondoskodni kellett arról, hogy máshol is lehessen dolgozni.

S most jelent meg a Magyar Közlönyben, hogy a kormány 46,286 milliárd forintot költ a Szegedi Ipari Parkra. A fejlesztés részeként tehát több közúti projekt is megvalósul, beleértve az ötös főút 2×2 sávossá bővítése az M43-as autópálya és az ELI-ALPS lézerközpont közötti szakaszon, közvilágítással és kerékpárúttal. Tervben van az 502. számú főút meghosszabbítása és a 4519. jelű út főúttá bővítése, mind közvilágítással és kerékpárutakkal kiegészülve. Ezek mellett a Vértói út és a 135. számú vasútvonal (Tram-Train) szintbeni átjárójának fejlesztése is napirenden van. A Sándorfalvi út 2×2 sávos főút lesz a Rókusi körúttól az M43-as autópályáig.

A vasúti kapcsolatok fejlesztése érdekében a kormány a vasúti igények és technológiák vizsgálatát és egy megvalósíthatósági tanulmány elkészítését is támogatja. A 46,286 milliárd forintot irányzott elő, mely a 2024–2026-os években kerül felhasználásra. A finanszírozás részletei a határozatban vannak meghatározva, beleértve az egyes projektelemekre szánt összegeket és azok időbeli ütemezését.
A Szeged Ipari Park infrastrukturális fejlesztése várhatóan jelentős hatással lesz a régió gazdasági növekedésére és a helyi közösségek életminőségére.

Még több ITTHON…