2024. október 18. (péntek) 08:37

Pécs a fókuszban

Szijjártó Péter sem érti, hogy eddig miért nem sikerült Baranya vármegyébe több és nagyobb beruházást hozni. Szerinte a jól közművesíthető terület hiányzott. Ha ez  ilyen egyszerű lenne. Mindenesetre most egy 600 hektáros ipari beruházási területet alakítanak ki Kővágószőlős és Kővágótöttös környékén, majd szeretnék fellendíteni a Pécs-Pogány repülőtér forgalmát, ahogy az Győrben is történt. Igaz, azt elfelejtik, hogy Győrben főleg az Audi miatt indult be a péri reptér. Pécsett egyelőre nincs hasonló multi. Az csak egy kis lépés, hogy jövő év végére kész lesz a közvetlen gyorsforgalmi összeköttetés Pécs és Eszék között, illetve napirenden van a mohácsi Duna-híd kérdése is. Ettől viszont még egyetlen multi sem fog a déli csücsökbe letelepedni, amely tulajdonképpen zsákutca, hiszen leginkább Bosznia-Hercegovina elérhető, Horvátországnak az eszéki tartománya nem túl fejlett, sőt mondhatnók az adriai régióhoz képest kifejezetten elmaradott.

Amikor Pécs Európa kulturális fővárosa volt, meg az Austrian Airlines gépe is leszállt a pogányi reptéren, de azóta sem láttak arra nagy gépet. És akkor találták ki a város vezetői, hogy Pécs Balkán kapuja, amely persze jól hangzik, csak az a baj, hogy a balkáni főútvonal nem Pécsen, hanem Szegeden megy keresztül, annak minden előnyével és persze hátrányával.

Akárhogy is, drukkoljunk Pécsnek, hogy a rendszerváltás idején elvesztett két nagy bányavállalatot végre sikerüljön pótolni, hiszen azelőtt az urán- és szénbánya vállalatok szponzorálták a várost, ők adtak munkát is az embereknek. Hogy aztán mennyire a város vezetőin múlott vagy maga Pécs adottságai hátrányosak, hogy kitér a fő közlekedési útvonalak elöl, és hibába épült meg az M6, az megérne egy tanulmányt. Ha ez a mutatvány sikerül Szijjártóéknak, akkor kapnak egy piros pontot.

Még több ITTHON…