Még az idén aláírhatják az államközi szerződést a Rákosrendező menti, maxi-Dubajnak is hívott luxusövezeti beruházásáról egy Népszava birtokába került dokumentum szerint. Az iratokból az is kiderült, hogy ketten pályáztak a területre. A projekt keretében több felújítást is vállalhat a kormány, többek között a kisföldalatti meghosszabbítását.
Mint arról az Index is írt, Lázár János építési és beruházási miniszter hétfői sajtótájékoztatóján megerősítette, valóban folynak a tárgyalások a Rákosrendező menti, maxi-Dubajnak is hívott luxusövezeti beruházásáról. Mint mondta, olyan dubaji beruházásról lesz szó, amely a világ legnagyobbjai közé tartozik: arra számítanak, hogy csaknem 5 milliárd forintot tesz majd le a beruházó az asztalra. Arról is beszélt, hogy a beruházás területét először húszmilliárd forint értékben mentesítik, majd egymilliárd forintból a vasúti pályát helyben megújítják. Lázár arról is beszélt, jelenleg nincs döntés arról, hogy lesz-e hatalmas toronyház a területen.
A Népszava birtokába került dokumentumok alapján az év elején egy speciális hirdetményt tettek közzé Rákosrendezőről, a terület iránt ketten érdeklődtek. A két pályázat értékelése után a kormány utasítást adott egy nemzetközi szerződés előkészítésére az Egyesült Arab Emírségek és Magyarország között.
Lázár hétfőn a Népszava kérdésére elmondta, a kormány megtehetné, hogy eladja a területet, de valójában „közös ingatlanfejlesztésről” van szó. A dokumentumban kétféle konstrukciót említenek: egyik esetben az állam „a projekt megvalósításához szükséges ingatlanokat (…) értékesíti” ,a másik verzió szerint a beruházó „a fejlesztéssel érintett épületek alatti területre szerzi meg, és fizeti meg a földhasználati jog értékét”.
A dokumentumban szereplő menetrend szerint hamarosan aláírják az államközi szerződést.A Magyar Állam kötelezettséget vállalna öt infrastruktúrafejlesztés elvégzésére, míg a partner a fejlesztési koncepció megvalósítására. A portál szerint a kormány építené meg a Szegedi úti felüljárót, átépítené a rákosrendezői vasútállomást és pályát, kerékpáros- és gyalogostengelyt alakítana ki és meghosszabbítják a kisföldalattit.