Olvasom a www.mixon.hu-n, hogy Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója szerint „a romló jövedelmi viszonyok ide terelték azoknak a vásárlóknak egy részét, akik ebben az időszakban lemondtak egy új autó vásárlásáról. Hosszabb távon a hazai személygépkocsi park folyamatos, dinamikus növekedése önmagában is élénkíti a használtjármű-piacot: míg egy évtizede a forgalomban lévő gépkocsik száma alig 3 millió volt, addig 2023 végére ez a szám már közelítette a 4,2 milliót.”
Ahogy látom, az Opel a sztár a Kádár-medencében, s 2024-ben sem apad a kereslet a VW-k, Fordok, Suzukik iránt. Ezen modellek közül, például az NSZK-ban csupán a Volkswagen kelendő. Esztergomi „japán” típussal ritkán találkozni Berlintől Brémáig… Érdekes infiormáció, hogy „a BMW az ötödik 6,3 százalék feletti részesedéssel hazánkban, míg a hatodik helyen azonban változás történt: a Skoda a korábbi 8. placcról kapaszkodott fel erre pozícióra 5,3 százalékos részaránnyal.” Németországban az autópark 10-11 esztendős. Magánstatisztika: (ezer €uróból, tavaly augusztusban frissen vizsgáztatott, ütött-kopott) Nissanom 24, családunk remek Audija 32 éves… Nem snassz. Sőt! A forgalomban lévő magyarországi személygépkocsik átlagéletkora immár a másfél évtizedet közelíti. Ez a használtautó-piacon gazdát cserélő járművek összetételében is megmutatkozik: tavaly az adásvételek közel 34 százalékának tárgya legalább 20 éves négykerekű volt.”
A nyűtt, elektromos verdákat viszont nem kapkodják Olaf Scholz kancellár birodalmában. Drágák, s két feltöltés között – sok mázsás akkut cipelve – nem jutnak messzire. A beígért távok 30-50 százalékát teljesítik így télen e „korszerű” kocsik. Az autókölcsönzők is szabadulnak „modern” járműparkjuktól – hasonló okokból. Ráadásul a villanyos paripák javíttatása nem olcsó mulatság. Ha kigyulladnak, szinte olthatatlanok. Kötök egy fogadást, hogy visszasírják még az autógyárak a korán, hisztérikusan temetett benzines és dízel technikát!