2024. szeptember 16. (hétfő) 20:54

A Booking.com-on foglalt? Rossz hírünk van

booking.com

Az online utazási iroda lehetőséget kínál a szállodaláncoknak, kisvárosi lakástulajdonosoknak vagy éppen nyaralótulajdonosoknak, hogy szolgáltatásaikat árulják, szállásokat adjanak ki a Booking.com felületén. A vendég a Booking.com oldalán fizeti meg a szállásdíjat, amit a szolgáltató a jutalék levonása után kiutal a szállásadónak. De a webhely fizetési rendszerének karbantartása miatt több országban panaszkodnak, hogy a Booking.com oldalt használó szállásadók hetek óta nem kapják meg a foglalásokért járó pénzeket – olvasható a The Sun oldalán.

A szolgáltató még a múlt hónapban értesítette házigazdáit, hogy a hónap elején karbantartási munkákat végeznek a pénzügyi rendszerükben, ezért július 1. és 11. között nem dolgoznak fel kifizetéseket. Sajnos az azóta eltelt időben sem érkeztek meg az elmaradt foglalási díjak, ami több szolgáltatónak nehézséget okoz. Mivel a Booking.com-on nemcsak nagy szállodákat, de kis magántulajdonban lévő apartmanokat is találunk, számos házigazda már azt fontolgatja, hogy lemondja a következő hónapra esedékes foglalásokat. Sokuk másodállásban vagy nyugdíj kiegészítésként foglalkoznak szállásadással és havonta komoly költségeket kell fizetniük.

A 66 éves, hampshire-i Jane Denley-t 17,5%-os foglalási és banki feldolgozási költség terheli, de a Booking.com nem fizette ki az utolsó 12 foglalást. Azt mondta: „Még mindig több mint 1000 fontot kell fizetnem a korábbi foglalásokért, és egyre szűkösebb a pénz… Részmunkaidőben dolgozom a zeneiparban, de a férjem már nyugdíjas, ebből a bevételből fizetjük ki a háztartási számláinkat. Ezen plusz pénzek nélkül nagyon nehéz az önkormányzati adó- és energiaszámláink kifizetése.”

A legnagyobb nehézséget az okozza, hogy mindez a nyári csúcsszezon közepén történik, amikor a legtöbb foglalás van, a szállásadók költségei pedig a befizetendő adók miatt ilyenkor a legmagasabbak, hiszen több vendég után kell adókat fizetniük. Ráadásul most a megnövekedett inflációval is számolniuk kell. Mindezekért sokan már nem tudják a következő hónap költségeit megfizetni ha nem kapják meg az előző foglalások után járó pénzeket, amit eddig a vendég távozását követő 10 napon belül általában megkaptak.

A Booking.com szóvivője azt mondta a The Sunnak: „Sajnálattal értesültünk azokról a nehézségekről, amelyekkel egyes partnerek szembesülnek, dolgozunk a kifizetések újraindításán, amelyek a tervezett rendszerkarbantartás miatt késtek, és ma-holnap személyesen fogjuk megkeresni az érintett partnereket, hogy segítséget nyújtsunk.”

A Booking.com még nem erősítette meg a fennálló kifizetések kifizetését.

Kapcsolódó
Még több UTAZÁS…