2024. november 22. (péntek) 07:20

Szocialista ős-típusok

trabant

A DDR 1989/90-es összeomlása előtt a Trabant és a Wartburg utolsó szériája is négyütemű, 1,1, illetve 1,3 literes Volkswagen motort kapott. De ez sem menthette meg a Honecker-rezsimet! Napjainkban már ritkán látni keleti gyártmányokat a német utakon. Ám idén ismét szerveznek Trabant és IFA találkozókat. Lesz Türingiában Zaporozsec buli és a Wartburg, Barkas, Zsiguli szerelmesek éppúgy szoktak „osztalgiázni”, mint a csehszlovák Škodák, Tatrák, Jawa mocik hívei. A lengyel Kispolskinak is nagy a rajongó tábora! Az oldtimer befektetésnek sem rossz, hát még közlekedési eszköznek!

A Kreml-hű államok vezetői sem vetették meg a csinos, fürge verdákat! Míg a bonni politikusok főleg Mercikkel suhantak, Erich Honecker és elvtársai nyúlánk Volvokkal, Citroënekkel parádéztak. Vadászathoz Land Rover dukált! 2023 áprilisában csak kevesen sírják vissza az NDK-t, s annak Dél-Amerikában elhunyt egykori vezetőjét. Viszont az autó (és a sör) imádata változatlan (a lassan 33 esztendeje eggyéolvadt) Németország keleti és nyugati tájain. Kár, hogy mindkettő igen megdrágult idén… A márkák viadalában a Volkswagen a sztár: hagyományosan a ’74-ben bemutatkozott Golf a kedvenc. E típust 1977-től a legszerencsésebb keletnémetek is megvásárolhatták. A kétajtós Trabant alig 8 ezer márkás árához képest a VW 27 ezres indulótarifája persze igen magas volt.

Kapcsolódó
Még több autó…