A Concorde 2003-as vége óta az Atlanti-óceánon való gyors átrepülés úgy tűnt már a múlté. A London és New York közötti járatok körülbelül nyolc órát vesznek igénybe, vagy fordított irányban hét órát. A rekord jelenleg alig kevesebb, mint öt óra New Yorktól Londonig, egy kedvező légáramlatnak köszönhetően.
Most azonban a NASA azt állítja, hogy szuperszonikus gépekkel a New York-London repülési idő a jövőben akár 90 percre is csökkenhet.
Az űrügynökség a „nagysebességű stratégiájáról” írt blogbejegyzésében megerősítette, hogy a közelmúltban megvizsgálta, hogy akár 4 Mach sebességgel – több mint 4828 km/órával – felszállhatnak-e a kereskedelmi járatok a jövőben.
A NASA Glenn Research Center tanulmánya azt sugallja, hogy már vannak „potenciális utaspiacok… körülbelül 50 meghatározott útvonalon”. Ezek az útvonalak az óceánon túli útvonalakra korlátozódtak, beleértve az Atlanti-óceán északi részét és a Csendes-óceánt is, mivel a nemzetek, köztük az USA, tiltják a szárazföldi szuperszonikus repülést.
A NASA azonban „csendes” szuperszonikus repülőgépeket, az X-59-et fejleszti Quesst küldetésének részeként. Az ügynökség reméli, hogy az új repülőgépek idővel módosíthatják ezeket a szabályokat, a szárazföld felett is lehetővé téve a 2 és 4 Mach között (2470-4900 km/óra) repülő gépek használatát. A Concorde maximális sebessége 2,04 Mach, azaz 2179 km/óra volt. Egy 4 Mach sebességgel közlekedő repülőgép akár 90 perc alatt képes átkelni az Atlanti-óceánon.