A 68 millió lakosú Francia Köztársaság {la République française} fővárosában, avagy más településeken barangolva a belföldi gyártású kisautók határozzák meg az utcaképet. Párizs parkolóhely hiányos metropolisz, így érthető, hogy a Stellantis, illetve a Renault Csoport modelljei a legkelendőbbek. Akkor is így van ez, ha 2021-hez képest tavaly 7,8 százalékkal esett vissza az új személygépkocsik értékesítése Franciaországban. A 130 ezer darabos forgalomcsökkentést a már említett, fenti két gigacég is megérezte.
Mint emlékezetes a Stellantishoz tartozik az Alfa Romeo, Citroën, DS, Fiat, Jeep, Chrysler mellett a luxus kategóriájú Maserati, valamint pár éve az Opel és a Peugeot is. Az R.-Csoport a Renault-Nissan-Mitsubishi triót képviseli napjainkban. A 2022-ben francia földön eladott bő 1,5 millió új négykerekű zöme a fenti emblémákat viseli. A kisebb modelleken kívül hódítanak a SUV-k is. Az import autók mezőnyében a Volkswagen és a Škoda típusok ugyancsak kedveltek.
S 2023 őszén, már mind több elektromos és hibrid jármű is gurul a francia utakon.