2024. szeptember 19. (csütörtök) 18:22

Még robog a Fukang ZX

Ne csodálkozzék 2023 őszén az autózás históriájában jártas Olvasó, ha nem hallott még egy bizonyos francia modellről! Az ok pofon egyszerű. A jó három évtizede debütált Citroën ZX típust a Kínai Népköztársaságban is gyártották. Sokkal tovább, mint Európában. A Föld (akkor) legnépesebb államában 1992 és 2002 között Fukang emblémával gurultak le a futószalagról a ZX speciális, ázsiai változatai. A különösen a taxisok és családosok körében népszerű limuzinok és kombik a négy méteres modellek mezőnyében jelentettek áttörést Kínában. A több ráncfelvarráson és modernizáláson átesett kocsit azután is tömegesen termelték a kommunista birodalomban, hogy a szériát ’97-ben a Xsara sorozat váltotta az anyaországban.
A napjainkban a francia utakon is ritkaságnak számító, hajdan 1,1 és 2,0 liter közötti erőforrással kínált benzines és dízel ZX-ek rozsdásodó „maradványaira” már pár száz euróért lecsaphat a barkácsolni vágyós autós. Ám míg az öreg kontinensen szinte kihaltak a 90-es évekbeli Citroënek, addig a Fukangok tovább robognak – főleg vidéken – Kínában. E típus nyújtott tengelytávú verzióját, Elysée márkajelzéssel 2009-ig gyártották a Dongfeng Peugeot Citroën Automobile üzem csarnokaiban.

Kapcsolódó
Még több autó…