Idén a „nehézsúlyú”, elektromos VW ID7-es lett a European Car of the Year verseny győztese. Wolfsburgi modellek már korábban is többször kiérdemelték ezt a címet! A félévszázada debütált Volkswagen Golf harmadik nemzedéke például 1992 lett az Év autója! De ne szaladjunk ennyire előre az időben: lássuk, hogy mely típusokat díjazott 55 esztendeje az öreg kontinensen a nemzetközi zsűri? Az amerikai asztronauták Holdra szállásnak korszakában a felsőközép-kategóriás Peugeot 504-es lett a bajnok. A benzines és dízel verzióban egyaránt sikeres, csinos limuzinból a 70-es évektől kombi és furgon változatok is születtek. Az elegáns francia kupék és még ritkább kabriók ma már a gyűjtők féltett kincsei!
Ezüstérmes lett ’69-ben az 1977-ig gyártott nyugatnémet BMW 2500/2800-as. A hathengeres modellel tért vissza a bajor járműipari vállalat a Mercedes uralta „felsőkörökbe”. A közel öt méteres, négyajtós, sportos kocsi gyárijelzése „E3” volt. A kupé („E9”) karosszériás modifikációk szinte kihaltak már az európai utakról… Bőven gurulnak még viszont a BMW 7-es sorozatának kedvencei, mely a 2500/2800-as széria utódjának tekinthető. Dobogós volt még 55 éve a gyengébben motorizált, bájos Alfa Romeo 1750/2000-es család. (A számjelzés az olasz verda köbcentijére utal…) A 113, illetve 132 lovas modell a nagyvárosi dzsungelben éppúgy praktikus volt, mint a sztrádákon. A 180 km/órás suhanásra is alkalmas itáliai „rakétákból”, bő 228 ezer példány születe