2024. szeptember 19. (csütörtök) 18:30

Simon Templar kupéja

Nem utolsósorban a svéd acél kvalitásának hála Nyugat-Európa útjairól még ma sem haltak ki a PV 444-es szép matuzsálemek. Jóval gyakoribb persze az „Amazon” becenevű újabb Volvo 121/122/123-as széria, amelyből az 1956-os premiertől 1970-ig 670 ezer példányt gyártottak. Sir Roger Moore azért tekergette Angyalként {Simon Templar} a fantasztikusan esztétikus Volvo 1800-as volánját, mert a dögös, négyhengeres, 160 km/óra feletti száguldásra tervezett svéd (2+2 üléses) kupét Nagy-Britanniában gyártották anno. Modifikált farral 1971 és 1973 között sportos kombiként is piacra dobták a legendás, „Hófehérke koporsójaként” emlegetett típust. Melyre a Volvo 21. században debütált kisautója hajaz. De ne szaladjunk ennyire előre, hiszen még szót sem ejtettünk a 140-es/160-as szériáról.
A cég ki sem találhatott volna saját 40. évfordulójára szebb ajándékot, mint ezt a korát megelőző, szuperbiztonságos járgányt. A konstruktőrök nem spóroltak a „halálra ítélt”, szenzorokkal teletömött tesztbabákkal! Törték-zúzták fagyban-nyárban a szerencsétlen jövőbeni automobilokat! Mind a négy kerék tárcsaféket kapott, a szögletes formavilágú limuzin- és kombikaszni pedig ütközési zónát + finom szerkezetű zárat. A biztonsági övvel, fejtámlával kínált kocsi sofőrjét karambol esetén kevésbé veszélyeztette a kormánykerék, mint a hagyományos autókban. 1975-ig jó 1,3 millió darab kelt el ebből a sorozatból.

Kapcsolódó
Még több autó…