Addig is amíg bemutatkozik a vadiúj Lada Iskra, tömegesen pusztulnak Ukrajnában a régi Zsigulik, Zaporozsecek, Volgák, meg persze a frissebb nyugati modellek is. Becslések szerint 2022 óta több tízezer autót és más járművet „selejteztek” le az orosz {és ukrán} harcosok! Béke időben ezek pótlása drága mulatság lesz. Bár tartanánk már ott… Miközben a szögletes, Mercedes G-Klasse dzsipet 45 esztendeje gyártják, s a Volkswagen Golf félévszázados születésnapját ünnepli idén, addig más márkáktól búcsút kell vennünk. Ám, amint a retró Fiat 500-as nemzetközi sikere mutatja, egyes típusokat/stílusokat újra lehet éleszteni… Győrben is megsiratják az Audi TT-t, mely kupé és kabrió változatban egyaránt népszerű – megfizethető – sportkocsi volt. A 25 esztendeje debütált német négykerekű első szériája sem tűnik „öregesnek”, mégis nyugdíjazzák. Erre a sorsra jut az izmosabb, ifjabb Audi R8 család is – erősítették meg Bajorországban a szomorú hírt.
A Ford szerelmesek a Fiesta, a Focus, a Mondeo és a tágasabb Galaxy/S-Max sorozatok kimúlásáról értesülhettek. Az elektromos utódokból persze nehéz lesz annyit értékesíteni, mint például a közkedvelt Ford Fiestákból. Az 1976 óta gyártott kiskocsiból napjainkig 20 millió darab talált (jobbára elégedett) gazdára. A lányok, asszonyok körében ma is kedvelt márka használtan főleg a fiatalok „első saját verdájaként” kelendő. Más világ a VW Arteon. A Passát nagytestvérét 2015-ben a genfi szalonban mutatták be a wolfsburgi menedzserek. De a limuzin kevés vevőt vonzott, már csak néhány példány porosodik a kereskedőknél. A dögösebb, praktikusabb Arteon Shooting Brake termelése 2026-ig tart, hála a kombik tartós divatjának!