Miként Tom Hanks pár éve beleszeretett a lengyel Kispolskiba, ma is sok rajongója van az öregecske, szintén farmotoros Škodáknak, ritkább „Zápor Jóskák”-nak. Az 50-es, 60-as, 70-es években a Kremlhez hű államok felső vezetői jobbára szovjet modellekkel közlekedtek. Kinek Pobeda, kinek Volga, kinek Zsiguli dukált!
Jóval kevesebben gurultak extravagáns csehszlovák Tatra limuzinnal, {netán Škoda kabrióval, kupéval, kombival}. Pedig klassz luxuskocsi volt az 1956 és 1974 között gyártott, gömbölyded, bálna fazonú Tatra 603. Az elődjeihez hasonlóan hátsómotoros, négyajtós jármű noha másfél tonnás volt, mégis vidáman szelte az utat. Főleg száraz időben! Esőben, hóban már nehezebben volt irányítható az óriási bogárra (is) emlékeztető, extravagáns küllemű járgány.
2023 tavaszán a típustiszta modellekért, akár 30 ezer eurót is megadnak a gyűjtők! S mit kapnak pénzükért, úgy 10-12 millió magyar forintért?
A 603-as széria V8-as erőforrása 2,5 literes volt. A hatszemélyes cirkáló izmosított sportváltozata az Alpokban és Monte Carloban is dicsőséget szerzett a csehszlovák mérnököknek, versenyzőknek. Csak azok csodálkoznak azon, hogy viszonylag ritkán látni az oldtimer találkozókon Tatrakat, akik nem értesültek arról, hogy szűk két évtized alatt, alig 20 ezer darab 603-as született belőle – javarészt kézimunkával, mint az angol RR. A 67 esztendeje debütált különleges modellből, ma már csak kevés közlekedik.