2024. július 27. (szombat) 10:23

Párizs: Dacia igen, VW nem

Vasárnapig várta az érdeklődőket a Szajna-parti Mondial de l’Auto 2022. A német márkák szerelmeseinek csalódniuk kellett, mert a Volkswagenhez hasonlóan számos legendás „Made in Germany” típus nem képviseltette magát a nemzetközi seregszemlén.

Ott volt viszont Párizsban a házigazdák több friss járműve! Például a kompakt-SUV kategória új sztárja, a Kadjar utód Renault Austral is debütált. És a „rokon” Dacia paletta is megcsodálható. Továbbá a Stellanis Csoport színeiben a Peugeot, a DS és a Jeep. Az import nóvumok mezőnyében a kínai  BYD és a Great Wall csábítja a potenciális vevőket. A Szajna-parti Mondial de l’Auto 2022 (egyik) nagy kérdése, hogy vajon egyre jobbak lettek a dráguló kocsik a harmadik évezredben, s ezért nem cserélik le gazdáik? A másik téma: hová tűntek az Audik, BMW-k, Mercedesek és VW-k a 89. Szajna-parti Szalonból?

Persze, a francia szakvásár legújabb modelljei között így is számos hibrid és elektromos gépkocsi volt. A belföldi újdonságok mellett hagyományosan főleg az európai és ázsiai nóvumok bemutatkozási terepe volt az őszi buli. A párizsi mustra idei „összezsugorodásában” – így a szakemberek – a korábbi gazdasági, pénzügyi válság és a koronavírus-járvány, meg a véres orosz-ukrán háború is ludas lehet. Nem véletlen, hogy az Európai Unióban már közel egy tucat esztendősek a négykerekűek? Az aktuális energiaválság és a dráguló üzemanyag aligha kedvez a járműforgalmazóknak. Ezt tükrözi, hogy Németországban a verdák átlagos életkora már elérte a 10 évet. Az EU-ban 11,8 esztendős az autópark, míg hazánkban másfélévtizedes „matuzsálemekkel” suhanunk. Persze nem mindenki, hiszen pár hónapos Suzukiból, Škodából, Audiból sincs hiány a magyar utakon – hogy’ csak néhány népszerű márkát említsünk!

Az október 23-án zárt párizsi Autó Szalonban sem maradt titok, hogy 2022-ben különösen Dél-Európában komorak a kereskedők. A Spanyol Királyságban 30,2 százalékos visszaesésről szólnak a friss statisztikák. S Itáliában (- 29,7 %) is hasonló a helyzet. A házigazda Francia Köztársaságban (- 19,5 %) és Németországban (- 17,5 %) közvetve-közvetlenül több millióan dolgoznak a járműiparban, így a szervizek, kutak stb. is megérzik a tartós visszaesést.

Kapcsolódó
Még több autó…