Minden rendben a Szegeden épülő gyárral, mondta a BYD ügyvezető alelnöke, Stella Li egy háttérbeszélgetésen, ahol több olyan témáról is beszélt, amelyek Magyarországot közvetlenül érintik.És nemcsak gyártóbázist terveznek a Szegeden épülő új gyárba, az önvezetés kapcsán is szerepet fog kapni a helyszín, mivel 2026-ban kutatás+fejlesztési központot is létrehoznak itt. A fejlesztő központhoz pedig tesztpályát építenek.A gyár építése egyébként jól halad és még idén megindul a termelés is.
Két fázisú gyárat terveznek: az első fázisban évi 150 ezer autó elkészítésére lesznek képesek, a második fázis ugyanennyit tesz majd hozzá, azaz maximum 300 ezer autót gyártanak majd Szegeden, ha teljesen felépül az üzem. A BYD képviselője megerősítette azt is, hogy akkumulátor összeszerelés is lesz az üzemben, de az ehhez szükséges cellák Kínából érkeznek majd, nem Szegeden gyártják őket. Budapestet teszik meg a BYD európai központjának, az erről szóló hivatalos bejelentés napokon belüle meg lehet.
A szakembert kérdezték arról az ügyről, amiről korábban lapunk is írt: egyes hírek szerint az Európai Unió vizsgálódik a szegedi beruházás körül, azzal a gyanúval, hogy a projekt kínai állami támogatásban is részesülhetett. Li ezeket az értesüléseket határozottan visszautasította.”Ez hamis hír. Semmiféle vizsgálatról nem tudunk. Nem indult ilyen.”