Az ipari forradalom „mellékterméke” volt, hogy a javuló életkörülményekkel párhuzamosan az öreg kontinensen is korszerűsödött a közlekedés. Persze a bicikli, a vasút elterjedése ellenére még a 20. században sem mentek ki a divatból a paripák! Thomas Edison fonográfja (lemezjátszó) 1878-ban debütált és Joseph Swan szabadalmaztatta akkor a villanykörtét. Világos?! 1886: automobil – a német Carl Benz 4 ütemű járműve, Gottlieb Daimler gázzal/gázolajjal működő nagyfordulatú motorja. Micsoda biznisz! „Emil Jellinek (az osztrák-magyar monarchia nizzai főkonzulja) híresen autómániás ember 1898-tól kezdte el árulni a Daimler kocsikat és benevezett egy Tour de Nice versenyre.” Akkoriban jött az orosz Alexander Popov találmánya, az antenna a rádió – és tévé közvetítések előzménye. Majd (1900) a német Ferdinand von Zeppelin gróf léghajója!
A századfordulón jelent meg a polgári háztartásokban az angol Hubert Cecil Booth remek, praktikus porszívója. Az első világháború küszöbén már a hűtőgépek is meghódították a fejlett államokat. Addigra a francia Louis Blériot átrepült a La-Manche csatornán, s 1909 őszén a Magyar Királyságban is megcsodálhattuk bátor légiakrobatikáját! Gépkocsikból is mind több lett – a javarészt – rossz minőségű utakon, melyek mentén csak lassan terjedtek el a benzinkutak. Henry Ford sorozatban gyártott, megfizethető autója főszerepet játszott az USA motorizálásában. Az 1910-es évek krónikájához tartozik az osztrák Günther Burstyn ős-tankjának szabadalma. Hamarosan főpróba a nemzetközi frontokon! A harci és civil gépek, majd a helikopterek is sokat fejlődtek a múlt század első felében, midőn egyre több családnak lett rádiókészüléke. De erről, majd legközelebb mesélek!