2024. szeptember 08. (vasárnap) 02:48

Abu Dhabi – Végállomás vagy tranzit?

Amikor most Abu Dhabiba utaztunk, csak egy éjszakát maradtunk, mert tovább repültünk Kuvaitba.Ám a Wizzair gép utasainak 95 százaléka az Egyesült Arab Emirátusok fővárosába tartott. És Abu Dhabi sokat ígér, különösen annak, aki még nem járt ezen a tájon, nem volt még sivatagi túrán, nem tevegelt, és nem hajózott a tengeren.Maga a repülőtér is a XXI. századot idézi, formájával, látványával, kényelmével. Itt aztán minden működik, az útlevél és a biztonsági ellenőrzés is gyorsan történik. A taxissal meg kell alkudni, mint bárhol az arab világban. Ez a reptéren még nehezen megy, ott kiszolgáltatott az ember, de aztán a városban már fillérekért lehet velük közlekedni, mint bárhol másutt a Perzsa öbölben. A szállodák kényelmesek, bőséges és változatos a reggeli. A Grand Mosque vagyis a Nagymecset kihagyhatatlan program, de miután a város szélén van, vagy taxis vagy egy 40 perces buszút vár ránk. Hihetetlen összeget költhettek a hatalmas parkban álló mecsetre, amit föld alatt lehet megközelíteni, visszafelé golfautóval jöttünk a térre, ahonnan nemcsak buszok és taxik, de ingyenes  mikrobuszok  is járnak a centrumba. A taxi egyébként 4 ezer forint a 12-15 kilométeres útra.

Az Emirates Palace, amely egyébként ma szállodakémet működik, a Louvre, a Forma-1-es pálya sem maradhat ki a városnéző túrákból.A fél napos városnézés 18-míg az egész napos 38 ezer forintba kerül, s elhajózhatunk a Delfin vagy Bahrani szigetre. Egy rendes sivatagi túra tevevásárral, ebéddel 38-40 ezer forintnyi dirhamot kóstál.A tenger márciusban még hideg, így a szép és felszerelt strandok ilyenkor kihaltak.Az utak tükörsimák, mindenütt zöld, virágok, ápolt parkok, tisztaság. Bár mindenütt vendégmunkások dolgoznak, a turista főleg velük találkozik, ám ők bizonyára a városon kívül laknak, mert errefelé sem olcsó lakást bérelni vagy vásárolni. Első ez akkor is igaz, ha már sok magyar vett itt apartmant.

Persze, a Ramadan, amely március 10-én kezdődött, korlátozza a turisták lehetőségeit, bár Abu Dhabi meglehetősen liberális. Így délelőtt beülhettünk egy jó kis kávézóba és délután négykor is ehettünk egy kisvendéglőben halat. Este pedig a szállodában 2500 forintért ihattunk egy korsó csapolt sört. Egyébként a március errefelé turista idő, nincs melegebb 25 foknál. S ha mégis sokalljuk a napsütést, egy mallba érdemes betérni. Mi a Lulu nevű hipermarketben vásároltunk, ahol hihetetlen az élelmiszer választék. Csak datolyából 18 félét számoltam meg Irántól Egyiptomig, mert feltüntetik a származási helyet is.A halaknál 50 félét láttam a jégen, a lazactól a vörös tonhalig, s 80 százalékuk Ománból érkezett.Aki a tenger gyümölcseire esküszik, nem kerülheti el Ománt. Ebédre gyümölcs salátát ettünk, miután összeválogattuk a felvágott gyümölcsöket és aztán lemérettük. Féle kiló került 1200 forintba, amit itthon a duplájáért sem kapnék meg. Az iparcikkek is feltűnően olcsók, s nemcsak azért mert ők hírből sem ismerik az áfát. Egy mikró 15 ezer forint, a turmixgép 8 ezer forint és egy Delonghi kávéfőző (BC042) is megkapható 45 ezerért. Amikor a Luluban voltunk, mellettünk egy magyar házaspár azt latolgatta, hogy vesznek egy iPadet (iPad 10) 150 ezerért…